Każdy komputer, który łączy się z domeną Active Directory, musi mieć swoje konto. Tworzy się je i nimi zarządza za pomocą przystawki Użytkownicy i komputery usługi Active Directory. Konta komputerów są domyślnie zlokalizowane w kontenerze Computers. Powinno się je utworzyć przed przyłączeniem komputera do domeny. Pozwala to na umieszczenie ich w wybranym kontenerze i łatwe nimi zarządzanie.
Aby utworzyć nowe konto komputera, należy kliknąć prawym klawiszem myszy wybrany kontener, np. Computers, i z menu wybrać Nowy/Komputer.
Uruchomiony zostanie kreator tworzenia nowego konta. Najpierw należy podać nazwę nowego komputera oraz nazwę komputera dla systemów starszych niż Windows 2000.
Domyślnie konto komputera może utworzyć grupa Administratorzy domen. Możemy zmienić to uprawnienie klikając opcję zmień. Konta które nie są używane możemy usunąć lub wyłączyć. W tym celu otwieramy kontener, w którym konto jest zapisane, następnie klikamy prawym klawiszem myszy niepotrzebne konto, po czym z menu wybieramy Usuń lub Wyłącz konto. Wyłączyć można tylko konta aktualnie nieużywane. Konto wyłączone, można później z powrotem włączyć.
Aby dołączyć komputer z Windows 10 do domeny, należy zalogować się na tym komputerze do konta z uprawnieniami administratora lokalnego. Warto sprawdzić (przed przyłączeniem) czy jest możliwość komunikacji między komputerem a kontrolerem domeny (poleceniem ping). W konfiguracji protokołu TCP/IP należy przypisać adres kontrolera domeny jako adres serwera DNS.
W oknie Informacje o systemie należy wybrać opcję Zmień nazwę tego komputera (zaawansowane). W oknie Właściwości systemu kliknąć Zmień (wpisać nazwę komputera podaną na serwerze – zs3-1) i w oknie Zmiany nazwy komputera/domeny zmienić Grupę roboczą na domenę, a następnie wpisać nazwę domeny zs3.local.
Po potwierdzeniu wszystkich czynności, zostaniemy poproszeni o wprowadzenie konta administratora na kontrolerze domeny i zweryfikowanie hasłem. Po weryfikacji pojawi się okno potwierdzające przyłączenie komputera do domeny. Aby wprowadzone zmiany odniosły skutek, musimy uruchomić ponownie komputer klienta (Windows 10). W oknie logowania powinna pojawić się opcja logowania do domeny.